Samlingslokalen

Samlingslokalen ligger alldeles i anslutning till Mariehemsvägen 13E. Lokalen har kapacitet för upp till 50 sittande gäster och har full köksutrustning och kan hyras av medlemmar i föreningen till en låg kostnad

Regler vid uthyrning

  • Lokalen hyrs ut till medlemmar i Brf Trandansen samt under söndag till torsdag även till utomstående.
  • Den som hyr lokalen ska vara myndig och kunna legitimera sig. Han/hon ansvarar för eventuell skadegörelse i lokalen samt för att lokalen städas efteråt.
  • När kontrakt undertecknas lämnar medlemmar 500 kr i hyra och depositionsavgift 500 kr. För utomstående är hyran 1000 kr och depositionsavgiften 500 kr.
  • Skadade eller förstörda inventarier samt skadegörelse ersätts till sitt fulla värde av hyresgästen.
  • Nycklar ska återlämnas och lokalen ska vara städad före klockan 12.00 dagen efter lokalen använts då också gemensam besiktning genomförs. Om nycklar lämnas i rätt tid och besiktningen är utan anmärkning återbetalas depositionsavgiften.
  • Högst 50 personer får vistas i lokalen på grund av brandsäkerhetsskäl.
  • De som bor i närheten får inte störas av de aktiviteter som pågår i lokalen. Aktiviteten ska vara avslutad och lokalen låst och släckt klockan 22.00 söndag – torsdag och klockan 23.00 natten mot lördag och söndag.
  • Rökning i lokalen och på gården utanför lokalen är förbjuden. Behållare för fimpar finns på soprumsväggen Mariehemsvägen 15.
  • Alkoholförtäring av minderåriga (under 18 år) i lokalen är absolut förbjudet.
  • Eventuella marschaller ska placeras nedanför trappen på kakelplattor. Dessa finns i städskrubben.
  • Det är inte tillåtet att med tejp sätta upp något på målade ytor, fönster och speglar.
  • Spel om pengar är förbjudet i lokalen.
  • Kommersiell verksamhet i lokalen är inte tillåten.
  • Vid användning av spisplattorna, vrid på timervredet.

Städning

  • Töm diskmaskin, diskställ och byt soppåsar på toalett och i kök.
  • Torka av alla bord och köksbänkar samt vid behov sittdynor.
  • Dammsug och torka av (med mopp) samtliga golvytor.
  • Rengör toaletten (toastol, handfat, speglar m m)
  • Plocka upp fimpar och annat skräp utanför föreningslokalen.